KINO DLA SENIORA powraca – jaki film chcieliby Państwo zobaczyć?

Boscy - film

Nasza cykliczna akcja KINO DLA SENIORA powraca po 2-letniej przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa.  W ramach KINA DLA SENIORA – na specjalnie zorganizowanych przez nas seansach – osoby w wieku powyżej 60 lat mogą bezpłatnie obejrzeć atrakcyjne, nowe filmy.  Pierwszy seans filmu „Sonata” w Warszawie już za nami, a teraz zbliża się termin seansu w Gdańsku, który zaplanowany jest na 8 czerwca (środa), godz. 12:00 w Kinie ŻAK.

Najbliższy seans KINA DLA SENIORA w Gdańsku

Aby zapisać się na bezpłatny seans kinowy w Gdańsku (8 czerwca 2022, godz. 12:00 w Kinie ŻAK, ul. Grunwaldzka 195/197), na którym zaprezentujemy nową hiszpańską komedię „Boscy„, wystarczy zadzwonić na naszą infolinię – tel. 801 005 801 lub 530 000 344 (infolinia pracuje w dni robocze, w godz. 9:00 – 17:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).  Można też dołączyć do naszego Wydarzenia na Facebooku, aby powiadomić znajomych.  Serdecznie zapraszamy!

Ankieta – preferowane filmy

Jesteśmy ciekawi, jakie filmy najbardziej chcieliby Państwo zobaczyć w ramach KINA DLA SENIORA. Poniżej w ankiecie możecie Państwo wskazać preferowany film, a poniżej ankiety zapoznać się z krótkimi opisami proponowanych przez nas filmów oraz ich zwiastunami.

Zapraszamy więc do głosowania, który z poniżej opisanych filmów najchętniej obejrzeliby Państwo w ramach akcji KINA DLA SENIORA

A oto nasze propozycje 4 filmów do KINA DLA SENIORA.

  •  SONATA – polski film, który premierę miał 4 marca 2022 r.  Jest to oparta na faktach poruszająca historia Grzegorza Płonki, u którego dopiero w wieku 14 lat stwierdzono niedosłuch, a nie jak wcześniej zakładano – autyzm. Późna, prawidłowa diagnoza pozwoliła odkryć talent muzyczny chłopca. W rolach głównych m.in. Małgorzata Foremniak, Jerzy Stuhr i Łukasz Simlat.  Film zdobył Nagrodę Publiczności na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.

  •  BOSCY – hiszpańska komedia z 2021 r. z gwiazdami kina: Penelope Cruz i Antonio Baderasem w rolach głównych. Ekscentryczny milioner postanawia stworzyć film, dzięki któremu zapisze się w historii. Aby tego dokonać, sięga po najlepszych z najlepszych. Na fotelu reżysera zasiada więc równie słynna co kontrowersyjna Lola Cuevas (Penélope Cruz), która do głównych ról w filmie angażuje prawdziwe legendy w swoim fachu. Jej wybór pada na hollywoodzkiego amanta Félixa Rivero (Antonio Banderas) oraz ikonę teatru Ivána Torresa (Oscar Martínez). Problem w tym, że obaj panowie, choć w swoich kategoriach osiągnęli i zdobyli już wszystko, cierpią na przerost ego i delikatnie mówiąc, nieszczególnie za sobą przepadają.

  •  MARZEC’68 – polski film Krzysztofa Langa, który premierę miał 25 marca 2022 r.
    Jest rok 1968, warszawscy studenci protestują przeciwko bezprawnemu relegowaniu kolegów z uczelni oraz w obronie zdjętych z afisza „Dziadów”, w reżyserii Kazimierza Dejmka, wystawianych w Teatrze Narodowym. Wśród protestującej młodzieży są także Hania i Janek. Ich rodziny znajdują się po dwóch stronach marcowej barykady. Młodzi i szaleńczo w sobie zakochani, niczym w dramacie Szekspira „Romeo i Julia”, w ogarniętym buntem kraju, walczą o swoje uczucie. Czy ich miłość przetrwa? Czy zdołają pokonać przeciwności, które stawia przed nimi los?

  •  ŚMIERĆ NA NILU – hollywoodzka produkcja na podstawie słynnej powieści Agathy Christie w reżyserii Kennetha Branagha, który wystąpił także w roli słynnego detektywa Herkulesa Poirot.  Sielankowy nastrój miodowego miesiąca młodej pary, spędzającej podróż poślubną na luksusowym statku rzecznym, zostaje przerwany przez ponure zdarzenie. Beztroska wycieczka po Egipcie zmienia się w poszukiwania mordercy, na czele których staje jeden z uczestników rejsu po Nilu, niezawodny Hercules Poirot. Egzotyczna, tajemnicza i niepozbawiona niebezpieczeństw sceneria stanowi znakomite tło tej mrocznej opowieści o obsesyjnej miłości i jej tragicznych skutkach. Tym bardziej, że historia – jak rzeka – wije się w niezwykle zagadkowy sposób, nie pozwalając widzom odgadnąć zakończenia aż do finałowej, szokującej demaskacji.